Google, Bing, Yahoo, Najdi.si

Od 1. julija 2019 naprej samostojnih SEO kampanj za Slovenski trg ne ponujamo več. Več informacij o SEO optimizaciji si lahko preberete na tej povezavi.

Tone se je ravnokar preselil v Ljubljano v svoje novo stanovanje in že mu pušča pipa v kopalni kadi. Ker je v mestu nov, ne pozna nobenega vodovodarja in odloči se, da bo servis za popravilo svoje pipe v kopalni kadi poiskal na internetu. Nato odpre Google ali podoben spletni iskalnik in vpiše iskalne besedne pojme kot so “vodovodarstvo Ljubljana” ali pa “popravilo pipe v kopalni kadi Ljubljana”.

Google Tonetu na prvi strani pokaže rezultate z 10 spletnimi stranmi za katere Google misli, da so najboljše in najbolj prilagojene Tonetovim iskalnim besedam. Po približno desetih minutah brskanja Tone izbere ponudbo in pokliče vodovodarja čigar ponudba se mu zdi najbolj privlačna.

Če imate svoje podjetje in svoje spletne strani nimate optimizirane za ciljno publiko, potem na spletu zamujate ogromno poslovnih priložnosti.

SEO optimizacija (angleško: “search engine optimization”) je postopek izboljšave pozicij spletnih strani za določene iskalne besede na spletnih iskalnikih kot sta recimo Google in Najdi.si. Boljše pozicije prinašajo boljšo vidljivost, to pa spletnim stranem prinese več obiskovalcev in potencialnih strank.

Čeprav imajo vsi spletni iskalniki dokaj podobna pravila in algoritme za razvrščanje spletnih strani, v Sloveniji več kot 90% internetnih uporabnikov uporablja zgolj Google, zato je optimizacija smiselna le zanj.

Vrste SEO optimizacije

V grobem poznamo dve vrsti optimizacije za spletne iskalnike. Obe sta ponavadi enakovredno pomembni za doseg želenega cilja in izboljšavo pozicij spletne strani.

Onsite optimizacija poteka na sami spletni strani. Pod to spada več stvari, sama onsite optimizacija pa je vedno prva stvar, ki se uredim med samim procesom optimizacije.

  • Hitrost spletne strani
  • Kvaliteta vsebine
  • Primernost ciljnih ključnih besed
  • Meta podatki (SEO naslovi, meta opisi)
  • Struktura spletne strani

Večina onsite popravkov, ki jih ponavadi naredimo, je vidna zgolj spletnim iskalnikom. Tistega dela spletne strani katerega vidijo obiskovalci v večini primerov ne spreminjamo.

Offsite optimizacija poteka na drugih mestih na spletu in ne na sami spletni strani. Glavna veja offsite optimizacije je pridobivanje povratnih povezav iz drugih spletnih strani in tako Googlu sporočiti, da je spletna stran popularna in si zasluži boljše pozicije.

Danes je Google najbolj napreden spletni iskalnik na svetu in v večini primerov ve katere povratne povezave so dobre in katere slabe. Preveč slabih povezav lahko Googlu da znak, da poskušamo z Googlovimi pozicijami namerno manipulirati, to pa ima lahko na pozicije spletne strani obraten učinek, kot ga želimo.

Dobra ključna beseda je beseda, katero uporabniki Googla iščejo, obenem pa ima čim manj konkurence.

En izmed najbolj ključnih faktorjev v samem načrtovanju SEO optimizacije pa je izbira primernih iskalnih besed.

Nekatere iskalne besede imajo ogromno konkurence in praktično nemogoče jih je uvrstiti na prvo stran Googlovih rezultatov brez ogromnih finančnih stroškov. Spet druge besede pa nimajo nobene konkurence in zanje je dokaj enostavno priti na prvo mesto med rezultati, ampak teh besed v Googlu ne išče nihče in zato je optimizacija za takšne besede nesmiselna.

Primer 1: Beseda “novice” je v zelo iskana beseda. Mesečno jo v Sloveniji na Googlu iščemo več kot tisočkrat, na prvi strani Googlovih rezultatov pa najdemo starejše in močno utečene strani, kot so 24ur.com, siol.net in slovenskenovice.si. Optimizacija za besedo “novice” bi stala več 10.000€ in potrebovala bi daljši časovni okvir – več kot 1 leto. Zato je optimizacija na besedo “novice” v večini primerov nesmiselna in finančno preveč potratna.

Primer 2: Beseda “najem balonov v Trbovljah” nima nobene konkurence in za to besedo lahko večina strani prileze na prvo mesto med Googlovimi rezultati zgolj z objavo članka z naslovom “Najem balonov v Trbovljah”. Problem pa je, da te besede ne išče na Googlu prav nihče in zato je optimizacija zanjo nesmiselna.

Decembra 2017 smo za stranko iz Združenih držav Amerike pričeli z optimizacijo spletne strani, ki se ukvarja s promocijo izdelkov ene največjih spletnih trgovin na svetu. Spletna stran je imela objavljenih zgolj 6 člankov, ki so ciljali na različne iskalne besede; vse od zdravstvenih produktov do pohištva in opreme za dom.

Tako majhno število objavljenih člankov je v večini primerov premalo za doseganje dobrih rezultatov s takšno vrsto spletne strani, ampak en izmed pogojev stranke je bil, da se novih vsebin in člankov ne dodaja, lahko pa se izboljša že obstoječe.

Preden smo začeli z optimizacijo, je bila spletna stran stara 2 mesca in v povprečju jo je na dan obiskalo manj kot 10 obiskovalcev, kar je razvidno iz spodnje slike.


Že ob sami začetni analizi smo na spletni strani našli ogromno pomanjkljivosti in napak.

  • Slaba onsite optimizacija (zgrešeni meta podatki in SEO naslovi)
  • Slaba vsebina (povprečna dolžina objavljenega članka je znašala 800 besed, v člankih so se ciljne ključne besede pojavljale premalokrat, itd)
  • Slaba struktura strani (premalo poudarjene pomembne vsebine)
  • Počasno delovanje spletne strani (da se je odprla obiskovalcem je potrebovala dobre 4 sekunde)

Lastnik spletne strani ni imel nobenih kvalitetnih povratnih povezav in nobena izmed njegovih ciljnih ključnih besed se v spletnih brskalnikih ni pojavljala na prvih 20 straneh.

Po predstavitvi načrta smo se s stranko strinjali, da začnemo z osnovami.

  • Članke vseh pomembnih podstrani smo podaljšali iz takratnih 800 na več kot 3000 besed in tako zajeli več ključnih besed
  • Odpravili smo onsite SEO napake in rešili ostale pomanjkljivosti na sami spletni strani

Ker je konverzija (v tem primeru so to kliki obiskovalcev na določene povezave) za to stranko bistvenega pomena, smo prestrukturirali celoten zgornji del spletne strani in jo pohitrili. Hitrost odpiranja spletne strani smo znižali iz dobrih 4 sekund na samo 1.2 sekunde.

S temi osnovnimi koraki smo konverzijo zvišali za približno 50% z istim številom obiskovalcev še preden smo se lotili offsite optimizacije in iskanja povratnih povezav.

Po dveh tednih smo začeli z gradnjo povratnih povezav iz relevantnih spletnih strani. Približno 10 visoko kvalitetnih in 20 srednje kvalitetnih povezav je bilo dovolj, da se je v sredini marca 2018 promet spletne strani začel bistveno izboljševati in se do konca meseca zvišal za približno 500%.

Skupaj z našimi postopki izboljšanja konverzije se je izkoristek spletne strani v samo 4 mescih zvišal za več kot 1000%.

Z gradnjo kvalitetnih povratnih povezav smo nadaljevali in do julija smo jih dobili približno 80. Danes ima spletna stran več kot 250 unikatnih obiskovalcev na dan, kar je 2500% zvišanje glede na začetno stanje.

Skozi celoten proces je število obiskovalcev na spletni strani konstantno rastlo. Trenutno je strankina spletna stran med Googlovimi rezultati uvrščena na prvi strani za več kot 100 ključnih besed; med drugim smo dosegli prvo mesto za ključno besedo z 12.100 mesečnimi poizvedovanji v ZDA.

Pregled pozicij (julij 2018)

(Ključne besede so cenzurirane, ker smo zavezani k pogodbi o nerazkrivanju le-teh)

Želja stranke je, da z delom nadaljujemo in skupaj najdemo rešitve za optimizacijo še več ključnih besed. Naš cilj je doseči vsaj 1000 obiskovalcev na dan še pred koncem leta 2018.

041 230 252

podpora@webx.si

Zahtevajte ponudbo in prejeli jo boste najkasneje naslednji delovni dan. Polja označena z * so obvezna