Internet je en izmed najpomembnejših izumov modernega časa. Praktično čez noč je skoraj popolnoma uničil smiselnost pošiljanja pisem, spremenil je način potrošnje, komuniciranja in večina si ne zna več predstavljati življenja brez njega.

Čeprav je internet dokaj nova stvar, se je način kako nanj dostopamo v zadnjih 20 letih močno spremenil in verjetno se bo konstantno spreminjal vsaj še par desetletij. Ena izmed stvari, ki je internet in izdelavo spletnih strani v zadnjem času močno spremenila je prihod pametnih mobilnih naprav.

Leta 2018 se je v Sloveniji prvič zgodil preskok; na splet več uporabnikov dostopa preko mobilnih naprav, kot namiznih ali prenosnih računalnikov.

Pred prihodom pametnih telefonov so bile vse spletne strani narejene za namizne računalnike in ko so računalniški monitorji začeli postajati večji, nihče ni niti pomislil, da bo v bližnji prihodnosti večina ljudi po spletu brskala s pametnimi telefonu, ki imajo ekran širok zgolj par centimetrov.

S prihodom pametnih telefonov z manjšimi ekrani pa je nastal problem; Strani narejene izključno za namizne naprave se manjšim zaslonom niso prilagajale in brskanje po spletu preko mobilnih telefonov ni bila najprijetnejša izkušnja.

Ste kdaj brskali po spletu z mobilnim telefonom in naleteli na spletno stran, ki se vaši napravi ni prilagajala? Verjetno ste morali uporabljati dva prsta, parkrat povečati besedilo, da so drobne črke dobile pravo velikost, potem spet zmanjšati, ker ste besedilo preveč povečali, premikati ste se morali levo in desno in čakati, da se naložijo (prevelike) slike. Še večja verjetnost pa je, da ste spletno stran takoj zapustili in informacije poiskali na spletni strani z odzivnim dizajnom.

Ko je vse več uporabnikov spleta nanj začelo dostopati prek mobilnih naprav, je prišel čas za spremembo in rodila sta se dva nova pojma; mobilna spletna stran in spletna stran z odzivnim dizajnom.

Kakšna je razlika?

Mobilna stran je unikatna verzija strani, ki se prikaže samo obiskovalcem, ki na spletno stran dostopajo preko mobilnih naprav. Uporabniki, ki na splet dostopajo preko osebnih računalnikov vidijo eno verzijo spletne strani, uporabniki, ki nanjo dostopajo preko mobilnih naprav, pa eno.

Spletna stran z odzivnim dizajnom pa je že v osnovi narejena tako, da se njena oblika prilagaja vsem napravam, ne glede na velikost zaslona.

Ne glede na to, ali ima spletna stran ločeno mobilno verzijo, ali pa odziven dizajn, je bistveno to, da je prilagojena mobilnim napravam.

Takšna spletna stran ne potrebuje povečave zaslona. Črke, gumbi, slike in ostale vsebine so avtomatsko prilagojene na velikost katero lahko beremo s prostim očesom, po spletni strani se premikamo zgolj z enim prstom; navzdol in navzgor. Takšna stran ponuja vse kar od nje pričakujejo uporabniki, ki na splet dostopajo z mobilnimi napravami.

Zakaj je odziven dizajn tako pomemben?

V prvi vrsti je odziven (mobilni) dizajn edini, ki na pametnih telefonih in tablicah zagotavlja optimalno uporabniško izkušnjo.

Če ima spletna stran odziven dizajn, premikanje s prstom levo in desno na majhnem touch ekranu odpade. Prav tako odpade potreba po povečavi besedila in slik, ker se vse vsebine na spletni strani prilagajajo tako manjšim, kot večjim zaslonom. Takšna spletna stran mobilnim uporabnikom zagotavlja najboljšo uporabniško izkušnjo in v procesu izgubi najmanj obiskovalcev.

Google sovraži strani, ki nimajo odzivnega dizajna

Google je največji spletni iskalnik na svetu in verjetno ga vsi dodobra poznamo. Cilj Googla je, da svojim uporabnikom med rezultati predlaga najboljše možne spletne strani, zato je par let nazaj začel dajati prednost stranem, ki se prilagajajo mobilnim napravam.

Nihče na mobilnih napravah noče brskati po straneh, ki za manjše zaslone niso prilagojene, zato je Googlova odločitev, da prednost podeli stranem z odzivnim dizajnom edina logična.

Imate spletno stran, ki ni prilagojena mobilnim napravam, vaša konkurenca pa takšno spletno stran ima? Potem bo Google spletne strani konkurence uvrstil višje in tako boste zamudili ogromno poslovnih priložnosti.

Kako lahko preverim, če je moja spletna stran prilagojena mobilnim napravam?

To lahko preverite z Googlovim “Mobile friendly” orodjem.

Vpišite naslov svoje spletne strani, pritisnite na gumb “test url” in če se vam po parih sekundah odpre stran z zelenim napisom, potem je vaša spletna stran mobilnim telefonom že prilagojena.

Če pa se pojavi podstran z rdečim naslovom “Page is not mobile friendly”, potem je čas za posodobitev vaše spletne strani.

Spletne strani izdelane pri nas so že v osnovi prilagojene vsem napravam. Uporabljamo odzivne dizajne, kar pomeni, da naše spletne strani ponujajo optimalno uporabniško izkušnjo vsem obiskovalcem, ne glede na napravo s katero na njih dostopajo.