Pasti pri obljubah o zaslužku preko spleta

Verjetno je vsakdo izmed nas že naletel na izraz “služenje denarja preko spleta” in vsi smo že slišali za nekoga, ki zjutraj prižge računalnik, vtipka par čarobnih ukazov katere pozna samo on in popoldne na njegovem bančnem računu magično pristane kup denarja.

Verjetno je vsakdo izmed nas prav tako že naletel na objave na spletu, ki izgledajo nekako takole – klikni za povečavo.

Zveni mamljivo, kaj ne?

Dejstvo je, da je služenje denarja na spletu za začetnika brez prave usmeritve skoraj misija nemogoče. Ko nekdo brez predhodnih osnov na to temo išče odgovore in smernice, zelo hitro pristane v labirintu informacij, ki so v večini primerov niso samo slabe, pač pa katastrofalne in osnovane na lažeh.

Pri zaslužku na internetu obstaja tisoč in ena “zgodba o uspehu”. Nikoli se ne bere o ljudeh, ki so v lovu na zaslužek na spletu izgubili denar in na stotine ur dela praktično vrgli skozi okno. Vedno se bere le o tistih, ki jim je uspelo zaslužiti gore denarja praktično iz naslonjača.

Pa jim je res? Koliko je v tem resnice? V tem članku bomo pregledali 3 slabe načine onliza zaslužek preko spleta.

1. Izpolnjevanje anket

Včasih podjetja izvajajo raziskavo trga, to pa najhitreje storijo s promocijo in anketami. V nekaterih primerih podjetja uporabnikom dejansko plačajo za izpolnitev ankete. Če bi našli vsa ta podjetja na svetu, bi to imelo potencial za realen zaslužek. Ampak tukaj obstaja en velik ČE.

Zakaj je to potem sploh nateg, če pa obstaja realna možnost za zaslužek? Ker takšnih podjetij preprosto ni dovolj za zadosten zaslužek in ker mnenje Slovencev v anketah ne predstavlja velike vrednosti. Slovenija je majhen trg in nikogar izmed večjih korporacij, ki imajo zadosten proračun za metanje denarja skozi okno ne zanima kakšni trendi se v Sloveniji sploh dogajajo. Če bi bilo pomembno mnenje kateregakoli Zemljana, lahko podjetje zelo hitro najde na milijone ljudi iz držav tretjega sveta, ki bodo ankete veselo izpolnjevali za polovico Evra na uro.

Še večji problem pa je, da obstaja kopica ljudi, ki ankete radi izpolnjujejo brezplačno. Zakaj bi podjetje vsakemu uporabniku, ki izpolne anketo dejansko plačalo, ko pa lahko s kreativnim oglaševanjem dobijo kopico ljudi, ki bo anketo izpolnila popolnoma brezplačno?

2. MLM sistemi

MLM je okrajšava za “multi-level marketing”, kar po naše pomeni mrežni marketing.

V končni fazi pa je to v večini primerov navadna piramidna shema, ki ima par izboljšav. Te “izboljšave” ponavadi služijo zgolj temu, da uporabnikom zakrijejo, da se gre v bistvu za piramidni sistem.

Kaj piramidni sistem sploh je, verjetno vejo vsi od naših staršev naprej.

“Vplačaj 5000 nemških mark in za vsakogar, ki ga pripelješ v sistem in uspešno vplača 5000 DEM, boš dobil 1000 DEM nazaj. Zaslužiš lahko milijone”.

Večina piramidnih sistemov ima zelo omejen rok trajanja. Dokler tisti na dnu v sistem vplačujejo in tisti na vrhu sistema ustvarjajo profit, piramidna shema deluje. Ko pa denar iz nižjih rangov sheme neha prihajati in se novačenje novih članov piramide ustavi, se ustavi tudi celoten cirkus povezan s piramido.

Vsake toliko tudi v Slovenijo pride kakšna nova MLM evforija in ko propade, se jo hitro pozabi in iz nje se rodi več novih.

Kakšnih 10 let nazaj je bilo na vsakem koraku moč zaslediti oglaševanje socialnega omrežja Wazzub.info. Takrat je bilo že znano, da je Facebook ogromna korporacija, ki na letni ravni ustvarja milijarde prometa in dobička. Spletna stran Wazzub.info se je reklamirala kot “novi Facebook, ki bo denar razdelil uporabnikom. Več jih pripelješ, večji del profita boš dobil direktno na svoj TRR“. Vse kar moraš storiti je vpisati svoj email naslov in v Wazzub privabiti kolikor ljudi lahko.

Bi lahko Wazzub resnično izboljšal finančno stanje vseh uporabnikov? Nikakor.

Že preprost izračun pove, da Facebook ustvarja približno 5 milijard dolarjev dobička na leto. Če se ta dobiček enakovredno razdeli med vse uporabnike, lahko vsak izmed milijarde uporabnikov na mesec na TRR dobi manj kot 50 centov.

In kje je danes ta novi Facebook? Ne obstaja več in lahko smo prepričani, da nihče izmed marljivih “delavcev”, ki so v Wazzub shemo po celem svetu novačili uporabnike, na TRR ni prejel niti centa.

Naslednja piramidna shema med bolj znanimi v zadnjem času je My Advertising Pays (ali na kratko “MAP”), v kateri je bilo ogromno ljudi iz Slovenije. Večina izmed njih zgolj zavedenih, nekaj pa jih je preprosto imelo fleksibilna moralna načela, saj so že od samega začetka vedeli, da prodajajo meglo za svoj lasten profit.

Kako je deloval My Advertising Pays?

My Advertising Pays je deloval podobno kot vsi ostali MLM sistemi. Vpišeš se v sistem in vsak dan lahko klikaš na določeno število oglasov za katere dobiš virtualen denar, ki se šteje v centih. Če bi rad dnevni zaslužek iz par centov spremenil v par €, moraš vse te cente zasluženega denarja vlagati nazaj v sistem. Le tako napreduješ po nekakšnih stopnjah in s klikom na oglas zaslužiš več. Poleg tega pa lahko v sistem povabiš ostale ljudi. Več kot jih pripelješ in bolj kot veselo klikajo na povezave, večje provizije dobiš na svoj virtualen račun.

Ko pa pride do izplačila in bi rad dobil svoj denar, pa pri piramidnih shemah ponavadi pride do zapletov. Kar naenkrat pride do gore izgovorov.

  • Denarja ni
  • Denar je na poti
  • Denar je zašel v težave
  • Banke nam nagajajo, ker nočejo, da smo vsi milijonarji

In kar naenkrat spletna stran, ki te bi morala obvestiti o plačilu za tvoj trud ne obstaja več.

Kje je My Advertising Pays danes? Tudi ta evforija je umrla in MAP je postal lanski sneg.

Tisti, ki so z njim izgubili na stotine ur dela in mogoče še kakšen manjši kup denarja zraven, so se mogoče z njim naučili življenjske lekcije, da ni vse zlato kar se sveti. Tistim, ki pa so z MAP sistemom dejansko naredili nek denar, je bilo po večini že od samega začetka naprej jasno, da se gre še za en nateg v kopici MLM sistemov.

Verjetno so ga že pozabili in že sodelujejo v novih piramidnih shemah in z obljubami o služenju lahkega denarja zastrupljajo druge.

3. PTC sistemi

PTC je okrajšava za “pay to click” kar po naše pomeni “plačaj za klik”. Takšni sistemi ponavadi uporabnikom obljubljajo gore denarja zgolj za par klikov na oglase na dan.

Zakaj bi kdorkoli plačal nekomu za klikanje na oglase? Kdo je naročnik teh oglasov in kako si lahko privošči plačevanje gore denarja za klike?

Poglejmo Googlov Adwords, najbolj sofisticiran sistem oglaševanja na spletu. Naročnik (v tem primeru mi) zakupi besede katere iščejo njegovi potencialni kupci – v našem primeru naj bo to besedna fraza “izdelava spletnih strani“.

Google nas proti plačilu postavi med prve rezultate za ta iskalni pojem. Vsem obiskovalcem, ki jih preko tega sistema dobimo, je skupno to, da so v iskalnik vpisali “izdelava spletnih strani”. To pomeni, da jih zanima izdelava spletnih strani in po vsej verjetnosti iščejo nekoga, ki jim bo naredil spletno stran. Ne včeraj, ne 2 leti nazaj, ampak ta trenutek. Za vsakega obiskovalca, ki nam ga Google zaradi Adwords oglaševanja pripelje, nam Google računa približno 70 centov.

Koliko je vreden klik naključnega obiskovalca katerega ta trenutek ne zanima naša ponudba? Recimo, da izdelava spletne strani v Sloveniji danes zanima 100 ljudi, na celotnem spletu pa jih brska milijon. Številka 100 predstavlja zgolj 0.01% enega milijona.

Če to primerjamo s 70 centi, kolikor Google za klik računa nam, je jasno, da je klik naključnega obiskovalca po tem izračunu vreden 10000-krat manj, kar znaša 0.00007€ ali 7 tisočink centa.

Kdo bi torej plačeval toliko denarja, da bi se mu izplačali kliki naključnih obiskovalcev? Nihče. Če pa bi kliki naključnih obiskovalcev dejansko nekaj veljali, bi vsako podjetje rajši najemalo delavce iz držav tretjega sveta, ki bi na oglase veselo klikali 24 ur na dan.

Bottom line…

Na spletu ni dobrih Samaritancev. Skoraj vse spletne strani na tem svetu so tako ali drugače monetizitane in če obstaja kdo, ki bi bil zmožen finančno pomagati ostalim in zraven ne zgolj skrbeti zase, bo ta verjetno začel pri svoji družini, prijateljih in znancih in sigurno ne na spletu naključnim ljudem. Sploh pa se ne bo skrival za spletnim vzdevkom, ampak bo do ljudi pristopal s svojim imenom, priimkom in obrazom.

Ni pa vse tako črno, ker obstajajo realni načini kako zaslužiti denar preko spleta. Ampak več o tem v enem izmed prihodnjih člankov.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin