SEO optimizacija v teoriji zveni kot en najboljših načinov pridobivanja obiskovalcev na spletnih straneh. Ko spletna stran pride med prve rezultate za iskalne pojme katere uporabljajo ljudje s pripravljenim denarjem v roki, to prinese obiskovalce in stranke, ki na spletno stran prihajajo vsak dan in to praktično zastonj.

Koliko je resnice v tem?

Večina si optimizacijo predstavlja nekako takole:

  • Ponudnik SEO optimizacije je nekakšen genij, ki obvlada računalniško tipkovnico in miško
  • Nekje je čisto po naključju našel magično formulo, ki mu omogoča spletno stran spraviti na prvo mesto med Googlovimi rezultati
  • Nakažete mu par 100€, da si pokrije par kavic in kakšen vikend izlet, ko bo brez elektrike in mu računalnik slučajno ne bo deloval
  • Ponudnik optimizacije na vašo spletno stran vnese par delov kode in Googlu pove, da jo mora postaviti na prvo stran
  • Google ga seveda uboga in spletna stran čez noč prileze na prvo mesto na Googlu
  • Naslednji dan že zvoni telefon s strankami, ki so vaše storitve našle preko Googla

Resnica pa je daleč od tega, zato je pomembno, da razblinimo čim več mitov o SEO optimizaciji in predstavimo dejstva katera morate poznati preden se dokončno odločite ali je SEO optimizacija prava pot za vaš posel.

1. Poznamo več vrst SEO optimizacije

SEO optimizaciji sta dve; onsite in offsite.

  • Onsite optimizacija poteka na sami spletni strani; kako je spletna stran zasnovana, kako so postavljene ključne besede, kakšno je na spletni strani besedilo, kako hitro se spletna stran nalaga, prilagojenost za mobilne naprave, urejanje meta podatkov, itd. Sama onsite optimizacija se čez čas načeloma ne spreminja in ko je enkrat končana, je stvar zaključena. Prav tako je onsite optimizacija končana zelo hitro (pri nas jo uredimo med samim procesom izdelave spletne strani).
  • Offsite optimizacija poteka na drugih spletnih mestih. Vanjo štejemo predvsem pridobivanje povratnih povezav iz drugih spletnih strani. Pri offsite optimizaciji pa je problem, da ta traja daljši rok in nikoli v bistvu ni končana.

Bistveno je vedeti, da sta tako onsite, kot offsite enako pomembni za doseganje rezultatov – čim boljših pozicij v spletnih iskalnikih.

2. SEO rezultati ne pridejo čez noč

To je dejstvo katero mora biti jasno vsem, ki bi se podali v SEO optimizacijo; SEO rezultati ne pridejo čez noč (niti čez en teden, niti čez en mesec).

Zakaj?

V srednje zahtevnih nišah so na prvih mestih na Googlu povečini spletne strani, ki imajo dobro urejeno onsite optimizacijo ter imajo že narejenih 50 in več povratnih povezav. Teh povezav se ne da narediti čez noč in čez noč niti nimajo zadostne moči, da bi spletno stran premaknile na prvo stran.

Kar je pa še bolj bistveno pa je, da so te spletne strani ponavadi stare že vsaj par let.

Starejša kot je spletna stran, bolj ji Google “zaupa” in to je najbolj opazno pri spletnih straneh, ki so mlajše od približno enega leta.

Če je spletna stran A stara 2 leti, spletna stran B pa 4, med njima ni bistvene razlike. Če pa je spletna stran A stara 6 mescev, je med njo in stranjo B še kar velika razlika.

Takole izgledajo rezultati SEO kampanije za Ameriški trg. V kampanijo je bilo investiranih približno 2000€ (predvsem za pridobivanje povratnih povezav) in približno 200 ur dela. Če se ura dela obračunava po 20€ in če temu prištejemo 2000€ investicije v trajne in kvalitetne povezave, potem smo hitro na ceni 6000€.

Spletna stran je nastala 1. novembra leta 2017, promet pa se je začel meriti decembra istega leta (tistih par dnevnih povečanj prometa pomeni, da je na projektu delala cela ekipa in je orodje za merjenje prometa med obiskovalce štelo tudi njih).

Rezultat: 159 obiskovalcev v 2 mescih, ali nekje med 2 do 3 na dan.

Z agresivno optimizacijo se je začelo nekje na začetku januarja in trajalo je do konca aprila, da se je spletna stran dvignila na zadovoljiv nivo in začela prinašati zadovoljive rezultate. V tem trenutku je bila spletna stran stara pol leta.

Če se vam zdi, da je pol leta časa, da nova spletna stran iz nič prileze na 150+ dnevnih obiskovalcev preko Googla zelo dolga doba, je treba vedeti, da je to izjemno dober rezultat – sploh ko se cilja na ključne besede, ki imajo veliko konkurence.

Za večje projekte, ki ciljajo na težje ključne besede, ki imajo več konkurence, lahko do prvih rezultatov pride šele po enem letu ali več.

Temu času, med katerim Google novi spletni strani ne zaupa dovolj (ne glede na kvaliteto optimizacije) in je ne uvrsti na mesto, ki ji pripada, v žargunu rečemo “Google Sandbox”, ali “Googlov peskovnik” po domače. Sandbox ponavadi traja od par do 8 mesecev in v tem času Google nekako razmišlja kam vaša spletna stran sploh spada. Na prvo stran, ali pa nekam na dno 10. strani.

Obstajajo izjeme?

Seveda. Pri nezahtevnih ključnih besedah je neka težka SEO kampanija popolnoma nesmiselna, ker rezultati sami od sebe pridejo (skoraj) čez noč.

Vzemimo za primer besedno frazo “Dimnikarstvo Koper”. Ta iskalna fraza ima v grobem približno 50 mesečnih iskanj na Googlu, konkurence pa praktično zelo malo. Registracija domene, ki vsebuje besedo “dimnikarstvo”, osnovna onsite optimizacija, vpis v par spletnih direktorijev (ki veljajo za slabšo in šibkejšo vrsto povezav) in par mescev čakanja je vse, kar spletna stran potrebuje, da za to besedo prileze na zgornjo polovico prve strani.

Če pa želimo ciljati na močnejšo besedo, kot je “dimnikarstvo”, potem brez resne SEO kampanije in daljšega čakanja na rezultate pač ne bo šlo.

3. Pozicije na spletnih iskalnikih se lahko spreminjajo na dnevni ravni

Če ste bili včeraj na Googlu uvrščeni na prvo mesto za besedo “denarnice”, danes pa ste šele na tretjem mestu, to ne pomeni, da je čez noč z vašo stranjo nekaj postalo narobe in da morate takoj ukrepati.

Za razvrščanje spletnih strani med rezultate Google uporablja ogromno zapletenih enačb; algoritem, ki gleda na stotine, če ne celo na tisoče faktorjev spletnih strani.

Približno 3-4x na leto se zgodi, da Google drastično poseže v svoj algoritem. V teh primerih se rezultati lahko močno premešajo praktično čez noč.

Tako izgleda, ko takšen drastičen Googlov poseg v algoritem na spletno stran vpliva negativno in se v samo parih dneh promet zmanjša za več kot 60%.

Tako pa izgleda, ko se Googlov algoritem spremeni v korist spletne strani.

Takšne spremembe so drastične in zgodijo se parkrat na leto, pa še te spremembe ne vplivajo na vse spletne strani, ampak samo na določen delež.

Niti ni nenavadno, da še Googlovi ekipi ni popolnoma jasno kaj sprememba algoritma pomeni v praksi. Večkrat se celo zgodi, da Google testira nov algoritem, potem pa ga v parih dneh ali pa tednih postavi nazaj na eno izmed prejšnjih verzij, ker so s spremembo rezultati postali katastrofalni.

Dejstvo je, da se manjše spremembe v Googlovem algoritmu dogajajo praktično vsak dan in tako ni nič nenavadnega, če iz danes na jutri iz prvega mesta padete na tretje in obratno. Naslednji teden ali pa mesec ste lahko že nazaj brez kakršnegakoli vloženega dela. Če pa spletna stran nazaduje iz mesca v mesec in s tem izgubljate dragocen promet, potem pa je počasi čas za paniko.

Tako zgleda orodje s katerim spremljamo pozicijo 18 pomembnih ključnih besed:

  • V primerjavi s stanjem 30 dni nazaj: 13 besed gor, 0 dol, 5 brez sprememb – ODLIČNO.
  • V primerjavi s 7 dni nazaj: 5 besed gor, 6 dol, 7 brez sprememb – NIČ NENAVADNEGA.
  • V primerjavi s stanjem 24 ur nazaj: 6 gor, 4 dol, 8 nespremenjeno – NIČ NENAVADNEGA.

Dnevne in tedenske spremembe niso popolnoma nič neobičajnega!

4. Dobre pozicije na Googlu je treba ohranjati

Če vaša spletna stran pripleza do prve strani in dobiva veliko obiskovalcev in novih strank zaradi katerih posel cveti, to nikakor ne pomeni, da ste na cilju in da imate lahko vaše dobro poslovanje za samoumevno.

Treba je razumeti, da je spletna stran kot osebni avtomobil v katerem je treba olje menjati vsakih 10.000 kilometrov. Če servis izpustimo in olje menjamo šele po 30.000 prevoženih kilometrov, seveda ni nujno, da bo avtomobil nehal delovati. Ampak čez čas bo imel avtomobil čezdalje več problemov, ki se bodo z nerednimi servisi še potencirali.

Kako se ohranja dobre pozicije?

  • Gradnja novih povratnih povezav – ne tako agresivno, kot na začetku, ko ste lovili magično pozicijo med prvih 10, ampak bolj počasi in redno.
  • Posodabljanje spletne strani z novimi objavljenimi vsebinami, itd. Tako Googlu sporočamo, da se spletna stran razvija in je še vedno aktualna.

5. Google sovraži SEO optimizacijo

Res je, prav ste slišali. Google v svojem pravilniku lastnikom spletnih strani eksplicitno prepoveduje ustvarjanje povratnih povezav katere so narejene zgolj zato, da se manipulira z Googlovim algoritmom.

Kakšna je Googlova ideja o SEO optimizaciji?

Ta ideja gre nekako takole: “Objavljaj dobre vsebine in lastniki ostalih spletnih strani bojo z veseljem sami od sebe ustvarjali povezave, ki bojo peljale na vašo spletno stran”. To je Googlova ideja, realnost pa s to idejo v 99.9% primerih ne sovpada.

Vse kar je izven tega okvirja, je tehnično gledano načrtna manipulacija z Googlovim algoritmom za katero lahko Google spletno stran kaznuje; zbriše jo iz svojega indeksa in te strani na Googlu ni več.

Ampak ni še razloga za paniko, ker Google ponavadi kaznuje zgolj težje kršitelje. Če bi iz svojega indeksa odstranil vse spletne strani katerih lastniki so načrtno ustvarili par 10 povezav, bi bil Google skoraj popolnoma prazen.

6. Najboljši SEO mojstri svojih storitev ne ponujajo strankam

Kdo je najboljši v SEO optimizaciji? Tisti, ki jo ponuja strankam? Vsekakor ne.

Tisti, ki je v SEO optimizaciji resnično uspešen, ima svoje projekte katere lahko optimizira do te mere, da mu na TRR mesečno nakaplja kar nekaj denarja. Za to ne potrebuje svoje spletne trgovine, ne rabi prodajati česarkoli, ne rabi dvigovati telefonske slušalke, ne rabi se ukvarjati s strankami in za pozicije na Googlu ne rabi odgovarjati nikomur.

Kar pa je pri tej možnosti najboljše, je to, da je zaslužek, ki ga lahko sproducira navzgor skoraj neomejen. Vse je odvisno zgolj od njegovega SEO znanja.

Kako to zgleda v praksi?

SEO mojster naredi svojo spletno stran, kar danes ni nikakršna znanstvena fantastika. Recimo, da naredi spletno stran o kuhinjskih pipah – v angleščini seveda. Raziskal bo trg, v parih dneh se bo naučil vse kar mora vedeti o različnih vrstah kuhinjskih pip in v dveh popoldneih ustvaril spletno stran s par 10 podstranmi.

Ker je v SEO optimizaciji dober, bo v približno 6 do 12 mesecih na Googlu prišel na prvo stran za pomembne iskalne besede:

  • “Best kitchen faucets” – (približno 14.000 mesečnih iskanj v ZDA)
  • “Kitchen faucet reviews” – (približno 2.000 mesečnih iskanj v ZDA)

Ker je v SEO tako dober, bo s svojo spletno stranjo prilezel na vrh za kopico ostalih pojmov povezanih s kuhinjskimi pipami. To pomeni, da bodo njegovo spletno stran obiskovali visoko targetirani obiskovalci – potrošniki, ki se zanimajo za nakup kuhinjske pipe in imajo pred sabo kreditno kartico s katero so pripravljeni produkt naročiti in plačati preko spleta.

Potem bo ta SEO mojster na svojo spletni strani opisal različne vrste kuhinjskih pip, povedal par stvari o njihovih prednostih in slabostih ter na spletno stran vdelal povezave, ki obiskovalcu dajejo jasno vedeti kje se te kuhinjske pipe lahko kupi.

Nekaj v tem smislu:

Prepričani smo, da je najboljša kuhinjska pipa na tržišču Kohler Sensate. Preverite ceno tukaj.

Ko obiskovalec klikne na gumb “Preverite ceno tukaj”, ga bo brskalnik pripeljal na zunanjo trgovino, ki ta produkt (kuhinjsko pipo Kohler Sensate) v našem primeru prodaja. Ta zunanja spletna trgovina bo avtomatsko vedela kdo je tega obiskovalca pripeljal. In ker imata trgovina in posrednik, ki jim privablja obiskovalce partnerski odnos, bo posrednik prejel % vrednosti vseh nakupov, ki jih obiskovalec v tej trgovini opravi.

Na Amazonu je provizija za kuhinjske pipe točno 8%. Ena sama prodaja Kohler Sensate pipe (ki je vredna približno $400), lahko SEO mojstru na račun prinese $32. Ena takšna prodaja na dan pomeni $992 na računu SEO mojstra vsak mesec, skoraj popolnoma avtomatsko. Ker pa je SEO mojster tako dober, da na svojo stran dobi 250 obiskovalcev na dan, to pomeni, da bo dnevno prodal približno tri kuhinjske pipe.

Tako zgleda mesečni promet po dnevih takšne srednje uspešne “affiliate” spletne strani, katere nekomu, ki se ima za dobrega SEO mojstra ni noben problem zgraditi. 225 obiskovalcev na dan.

Cena upravljanja takšne strani?

  • Domena: $10 na leto
  • Gostovanje: $80 na leto
  • SEO ure dela: 5 ur mesečno, ko je spletna stran na takšnem nivoju.

Prihodek te spletne strani? $2500+ mesečno.

Ker pa je SEO mojster v tem najboljši in oh in sploh, potem mu ni nobenega problema upravljati s petimi takšnimi strani, kar bo v končni fazi pomenilo $12.500 mesečnega prihodka.

Dvomim, da v Sloveniji sploh obstaja kdo, ki izključno s prodajanjem SEO paketov ustvari $12.500 prihodkov na mesec. Če pa že, pa ima stroškov in dela vsaj nekajkrat več, kot pa, če bi svoje znanje prek lastnih strani in partnerskih programov uveljavil na mednarodnem trgu.

Še enkrat.

  • Brez ukvarjanja s strankami
  • Brez prodajanja česarkoli
  • Brez časovnih rokov katerih se je treba držati.
  • Brez dvigovanja telefonske slušalke.
  • Brez potrebe po pojasnjevanju česarkoli. Komurkoli.

Ko nekdo pravi, da mu ponujanje SEO storitev bolj odgovarja, kot pa provizija, katero lahko s svojim obširnim SEO znanjem dobi iz naslonjača preko partnerskih programov praktično na avto-pilotu, to vsekakor zveni privlečeno za lase.

Kakšne so alternative SEO optimizaciji?

Da povzamemo napisano. SEO je super, ko je spletna stran na vrhu. Nove stranke na spletno stran prihajajo praktično vsak dan; popolnoma zastonj in posel cveti.

Slabosti SEO optimizacije pa so:

  • Včasih višja začetna investicija
  • Ni zagotovil za prihodnost
  • Na rezultate optimizacije je treba ponavadi čakati dolgo

Kakšne so sploh alternative?

Prva alternativa je vsekakor PPC oglaševanje kjer za vsakega obiskovalca vaše spletne strani plačate nekaj denarja (od par centov pa vse do par €). Recimo, da se grobo povprečje vrti od 50 do 80 centov. Ko izberete svoj dnevni proračun za oglaševanje, vam oglaševalna platforma (na primer Google) na vašo stran pripelje obiskovalce.

Pri PPC oglaševanju promet dobite praktično takoj in takoj se lahko lotite analiziranja koliko obiskovalcev se spremeni v stranke, kakšne so razlike med investicijo in dejanskim profitom, itd. Glavno je izbrati prave ključne besede, imeti takšno spletno stran, ki zna obiskovalce spremeniti v stranke in imeti dovolj zanimivo ponudbo po dovolj zanimivih cenah.

  • Prednost: Takojšen promet in takojšen posel.
  • Slabost: Ko nehate plačevati za reklamo, se promet iz Googla ustavi.

PPC ali SEO?

V večini primerov je odločitev jasna; PPC in podobne vrste oglaševanja naj bodo v začetnem planu, ker so edine, ki prinašajo takojšne rezultate. Končni cilj pa naj bo SEO, ker ni boljšega, kot pridobivanje strank na avto-pilotu.

 

 

Se nadaljuje…